Menneisyys versus Nykyaika



Menneisyys versus Nykyaika - Matkani Terveyteen ja Hyvinvointiin

Tervehdys arvoisat lukijat!

Astukaamme yhdessä aikakoneella taaksepäin, kun avaan tarinaani menneisyydestä nykyhetkeen. Olen aina ollut levoton sielu, eläen mottona täysillä tai ei ollenkaan. Innostun asioista helposti, mutta samalla innostus voi lopahtaa yhtä nopeasti kuin alkoikin.

Tämä piirre on luonut elämääni monenlaisia haasteita, niin raha-asioissa kuin työelämässäkin. Olen ottanut lopputilejä töistä hetken mielijohteesta, ja sen seurauksena onkin kertynyt kokemusta useammalta alalta – rakennusala, teollisuus, yrittäjyys, taksikuski, maanrakennus. Äkkipikaisuus yhdistettynä levottomuuteen on osoittautunut huonoksi yhdistelmäksi.

Kuvaavaa elämälleni on ollut tämä jatkuva vuoristorata, jossa olen miettinyt jatkuvasti seuraavaa siirtoa tässä monopolissa, jota yhteiskunnaksi kutsutaan. Olen työskennellyt monipuolisesti eri aloilla, ja vaikka olenkin hankkinut laajan kirjon kokemuksia, levottomuuteni on saanut minut hakeutumaan aina uusiin haasteisiin.

Taakka arjessa- Elämä ilman näköalaa

Jatkuvan paineen alla eläminen on todella raskasta ja puuduttavaa. Ei osaa oikein nauttia mistään eikä olla tyytyväinen, kun mielessä kytee koko ajan samat murheet. Raha asiat, tyytymättömyys työ elämään, samalla miettien mikä oikein "haluan olla isona"? Kaiken lisäksi arvottomuuden tunne on kova. kun ei ole luottotietoja, niin et ole mitään. Tuntuu kuin yhteiskunta sulkisi kokonaan ulkopuolelle. Lähes kaikki oikeudet otetaan pois ja mahdollisuus ihmisarvoisen elämään. Sitähän se on. Tuntuu pahalle ajatella ettei koskaan tule asumaan omassa kodissa, tai omista yli 1000euron arvoista autoa. eikä mitään muutakaan. Sitä jää paitsi niin monesta mikä muille on normaalia, ettei sitä voi ymmärtää sellainen joka ei siinä tilanteessa ole ollut.

Tällainen on ollut elämäni tiivistettynä viimeiset 14 vuotta. Viime syksynä aloin pohtia, kiitos rakkaan puolisoni, joka on saanut tartutettua minuunkin omaa energisyyttään ja herättänyt minut miettimään, mikä elämässäni on todella tärkeää. Aloin tajuta, ettei tämän näin kuulu jatkua. Tilanteen on muututtava. Muutamien henkiparannuskertojen ja tarot-istuntojen siivittämänä päätin, että tämä meno muuttuu nyt. Ymmärsin, että se, mikä ei tunnu hyvältä, ei ole hyväksi.

Niinpä otin viimeisimmän lopputilin joulukuussa, vaikka olin vakituisessa työsuhteessa rekka hommissa. Se tunne, kun sanoin pomolleni, että lähden, oli uskomaton. Valtaisa helpotuksen ja vapauden tunne valtasi minut. Vihdoin pystyin hengittämään vapaasti. Tämä hyvä olo on jatkunut ja jatkuu edelleen. Olen nauttinut hetkestä, ulkoillut koiran kanssa ja tehnyt kaikkea kivaa – kaikkea, mitä itse haluan, eikä kukaan enää määrää minua.

Mainittakoon tässä välissä, että olen aina haaveillut yrittäjyydestä. Olen aiemmin toiminut vähän aikaa toiminimiyrittäjänä rakennusalalla, mutta raksahommat eivät kiinnosta ollenkaan. Nuorena tehdyn päätöksen käydä rakennusalan perustutkinto osoittautui vääräksi, mutta sellaista se on, kun 15-vuotiaana lapsena täytyy jo olla tulevaisuudensuunnitelmat valmiina. Nyt kuitenkin otan rennosti ja mietin kaikessa rauhassa, mitä alan yrittämään.

Uudet Tuulet

Elämässäni on tapahtunut positiivisia muutoksia, ja olen oivaltanut, että itsestään huolehtiminen ja omien unelmien tavoittelu ovat avaimia onnellisuuteen.

Nyt haaveilen uusista mahdollisuuksista yrittäjänä. Rakennusala oli vain yksi yrityksen perustamisen yritys, mutta nyt aion löytää jotain, joka todella innostaa minua. Pidän mielessäni avoimen mielen ja annan inspiraation ohjata polkuani. Tässä vaiheessa ei ole kiirettä päättää, vaan annan itselleni aikaa tutkia erilaisia ideoita ja mahdollisuuksia.

Matka Jatkuu Kohti Uusia Seikkailuja

Elämä on matka, ja olen valmis kohtaamaan sen uudella innolla. Tiedän, että edessä on haasteita, mutta olen valmis oppimaan ja kasvamaan niiden kautta. Tule mukaan seuraamaan, kuinka tämä tarina jatkuu ja mitä uusia seikkailuja elämä tuo tullessaan. Kohti uusia mahdollisuuksia ja unelmien tavoittelua – matkamme vasta alkaa!


Kommentit